கவனிக்க: இந்த மின்னூலைத் தனிப்பட்ட வாசிப்பு, உசாத்துணைத் தேவைகளுக்கு மட்டுமே பயன்படுத்தலாம். வேறு பயன்பாடுகளுக்கு ஆசிரியரின்/பதிப்புரிமையாளரின் அனுமதி பெறப்பட வேண்டும்.
இது கூகிள் எழுத்துணரியால் தானியக்கமாக உருவாக்கப்பட்ட கோப்பு. இந்த மின்னூல் மெய்ப்புப் பார்க்கப்படவில்லை.
இந்தப் படைப்பின் நூலகப் பக்கத்தினை பார்வையிட பின்வரும் இணைப்புக்குச் செல்லவும்: நான் ஒரு கடவுள்

Page 1


Page 2

tiful...

Page 3


Page 4
I am a god Based on osho teaching....
Edited: meerabharathy Design: Shirley Art works: Mariyanayakam, Nutan,
Shuja, Abby, Nishanthika, Chenthu, Prasana, Kabina Printers: Techno Printing
Sri Lanka Published; School of Awakening consciousnes: Contact; awakeningconsciounessehotmail.cc
consciousnesserogers.com
ராணி தி ஓசோவி
தொகுப்பு
AJAJack ஓவியம்
அச்சகம்
வெளியீ தொடரிய

ரு சடவளி ன் அனுபவத்திலிருந்து . . .
影
κόρς
மீராபாரதி
லுேளி
மரியநாயகம், நீயூட்டணி, கஜே அபி, செரிது, நிசாரிதிசா,
førsfafawar ho á6arar úfafé.
இறிைசை School of Awakening consciousness
awakeningconsciounesseyahoo.com

Page 5

C
the children of the world
குழந்தைகளுக்கு

Page 6
C
scouscious Jess D
C
mind
C)
کك
Co
conditibning
S.
رسمیہ 窮/ 一
es
e


Page 7
AM) s XIX Bo
My body is a creation of natu A seed of man seeking a seed When these two seeds merget A new seed.
A new body. Energy and matter are the bas
 
 

──────མ། --
மறு உ>
re itself.
of woman. : hey create,
ic elements of this seed.
Sun feeding me it's rays Trees feeding me oxygen Air feeding me vital energy My body beginning a new life My body born, grows and die. My Body is - one aspect of my being.

Page 8
இயற்கையினி உருவாசகம் என உ ஆணினி விதை பெனி விதையைத் ஆண, யெணி இருவரினதும் விதை ஒரு புதிய விதை, ஒரு புதிய உடலி.
சக்தியம் பருப்பொருளும் விதையினி
குரியனி தனி கதிர்களினாலி ஊட்டச் மரங்களி பிராணவாயுவை அளிச்சி வளி மண்டலம் உயிரி ஆற்றலை வ எனது உடலி புதிய வாழ்க்சையை எனது உடலி பிறந்து வளர்ந்து, இ என தோற்றப்பாடுகளின் திணிறு என
என் உடலி
 
 

- )އަހި(
" حصص سسسسسسسسسسح
தேடுசினிறது. சளி இணைந்து உருவானது
முச்சிய கறுகளி.
சக்தி தருகினிறது.
୩୭୩r. 1ழங்குகினிறது. ஆரம்பித்தது. றக்கும். f உடலி.

Page 9
WAIAts (1S is (Of WX7 (É
I am using my body parts to live. I see through my eyes. I hear through my ears. I touch through my hands. I work through my body.
 
 
 
 

(؟ }୩@n,
\^/4ے
ove my body. espect and take care of
bodγ.
COUSe,
m living a life. is a gift from nature.
T--

Page 10
நாணி வாழ் நானி நானி நானி ராணி
நானி எனி உடலை நேசிச்சினிறேன். நானி எனி உடலை மதிப்புடனி, அனிய செய்து பராமரிக்சினிறேனி. ஏனெனிலி, நானி இந்த வாழ்க்கையை வாழ்சினிே இது இயற்கையிடம் இருந்து சிடைத்தி !
 
 

என் உடலி பகுதிகளை வதற்குப் பயணிபடுத்துசினிறேன்.
சணிகளினி ஊடாகப் பார்ச்சினிறேனி. சாதுகளினி ஊடாகச் சேட்சினிறேனி. சைகளின் ஊடாகத் தொடுகின்றேன். உடலின் ஊபாச வேலை செய்சினிறேன்.

Page 11
W AJO I/S 7A.
Who is looking through my eyes? Who is listening through my ears Who is touching through my han Who is working through my body
O
 
 

Being relaxed Just closing my eyes.
Looking inside, and asking "who is inside?". Searching Beyond my body, That's me.
I amneSS,
Soul.
Pure consciousneSS. I am living in this body.

Page 12
என கணிகளை மூடுசினிறேன். இயல்பாக அமைதியாச இருச்சினிறேன். எனி அசத்தினி உள்ளே Untifiaficipaf. யார் உள்ளே இருப்பது ? எனக்குளி கேட்சினிறேனி. தேடுசினிறேன். உடலுக்கு அப்பாலி, அது நாணி தனிமை ஆனிமா!
பிரங்ஞை! நான் இந்த உடலிலி வாழ்கினிறேன்.
யார் இந்த
 

f saf4amfaif astuirsé s62JafúUéy tUarrf? f சாதுகளினி ஊடாகச் சேப்பது யார்? f சைகளினி ஊடாசத் தொடுவது யார்? f உடலினி ஊடாக வேலை செய்வது யார்?
1

Page 13
AIM) / Nl
I am sitting with closed I am watching my mind. There are lots of though My mind is Chatting allt Even when I am doing no My mind is working. It is controlling me! It is ordering mel Even if I don't do any ac Can't mind be silent?
sے حک డ్ర)"
ܒ�
"مسح" حسي
حصحساسی
༼ལ།། حبیبیسی...می /ーヘ (δ N
<ގގ - བ-─། ཁ་ محصی حصیسر
a
a-w Rw تحمي e= །༽ ཊ་ ཁག་ سسےیح * - ... ܚܝܝܚ
12
 

y MI/AWD 2
byes and doing nothing.
its floating.
he time.
thing,
tivities,

Page 14
= d
அழகு /அசிங்சம்
C
O
<二や千
SC
ரோமறை / எதிர்மறை i
(a ኣኔ
:Y معر ... --
நாணி எனி கணிசளை முடி கி எனி மனதைச் சவனிச்சினிறே எனினங்களி பல மிதந்து வ எந்த நேரமும் மனம் சதைத் நாணி செயலற்று இருக்கும் மனம் வேலை செய்கின்றது. எனி மனம் எனினைச் சட்டுப் கட்டளைகள் தருகின்றது. நானி எந்த ஒரு செயலும் ெ எனி மனம் அமைதியாச இரு
 

&ỏ4047 / acخ حیا
= క్షత్సరి
భఆడా O
CD புனிதம் பாவம் ۹ ساعت و
*リ
சயலற்று இரச்சினிறேனி.
ர்ை.
ரசினிறன. ரச் சொணிடு இரச்சினிறது. 0U1945f 4. -
படுத்துகின்றது.
சிய்யாமணி இருக்கும் பொழுது கட, ாச்சாதா?
ர்ை முனம் ட
13

Page 15
(WAIAlf MS My
My mind is a collection of though Thoughts are coming from myth Thinking is coming from what I le These thoughts are not mine. When I start to think and remen my mind starts to function, and from then its works non-sto My mind knows only words. My mind is another aspect of my
14
 

tS.
inking.
2arned, read and was told.
ber,
being.

Page 16
மனம் எனியது எனினங்களினி கப் எனினங்களி என சிந்தனையிலி இ சிந்தனை, நானி வாசித்தவை சற்றவை, கற இந்த எண்ணங்களி எனினுடைய6ை நான் சீர்திக்கவும் ஞாபகம் கொளி அப்பொழுது இருந்தே ஓய்வு இலிலி என மனம் செயற்படுகின்றது. மனம் சொற்களை மட்டுமே அறியம் என இனினுமொரு வெளிப்பாடு எ
முனம் எ
 

பம்
9ருந்து வருகின்றது.
ப்பட்டவை என்பவற்றிலிருந்து வருகிறது. வ இனிலை,
ாவும் எப்பொழுது ஆரம்பித்தேனோ, ராமலி,
னி மனம்,
15

Page 17
0/A1A7s (fS if, Of My MI4
My mind collects all past memories and future drean The Mind divides, everything to polar opposites. The Mind functions logically and an The Mind always moves from one extreme to another. When I need to, I can use my mind to retrieve anything from I can use my mind to calculate numl I can use my mind to think logically, I can use my mind to imagine anythi My mind sees things through words My mind identifies itself with words.
Without words the mind can't exist. The Mind is a good servant.
But... It is not a good master. I don't allow my mind to order me. Only when ever I need to, I use my mind.
16
 
 

its memory.
bers.

Page 18
மனம் சடந்தகால நினைவுகளையும் எதிர்கால கனவகளையும் சேர்த்துை மனம் அனைத்தையும் ரேர் எதிர் மு மனம் எப்பொழுதும் தர்ச்சமும் ஆரா மனம் எப்பொழுதும் ஒரு முனையிலி மனதின் ஞாபகசக்தியை எனக்குத் ே கடந்தகால நினைவுகளை ஞாபகப்ப எணகளை கணிச்சவம், தர்ச்ச ரீதியாக சீர்திச்சவம், கற்பனை செய்யவும், எனி மனதை நான் பயன்படுத்தலா
மனம் சொற்களினி மூலமே அணை, மனம் சொற்களுரபனி தனினை அை சொற்கள் இல்லாமலி மனம் இருக் மனம் நல்ல சேவகனி, ஆனாலி , மிக மோசமான முதலாளி என மனம் எனினைச் சட்டளையிட எனக்குத் தேவையான பொழுது ம ராணி மனதைப் பயன்படுத்துசினிறே
மனம் எதறி
 

வத்திருச்சினிறது. னைகளாகப் பிரித்துவைத்திருச்சினிறது. ய்தலும் மூலமே செயற்படும். இருந்து மறுமுனைக்கு அலைபாயும். தவையான பொழுது பயன்படுத்தலாம்.
டுத்தவும்,
$604uti Uadá4 ofgs, டயாளப்படுத்துகின்றது. சமுடியாது.
நான் அனுமதிப்பதிலீலை. Ć06
5of,
தப் பயன்படும்!
17

Page 19
X/AO S 74
Who is thinking inside me? Who is watching these thoughts I am the sky. ' Thoughts are floating like cloud. When I am watching these thou Thoughts start to come slowly, The space in-between thoughts At one point I can see there is, When there is no thought, there When there is no mind, there is
ܒܒܝܣ *
1 8
 
 

S.
ghts one by one,
gets bigger and bigger. 'no thought'. 2 is no mind.
only pure silence.
Beyond mind,
'ure silence,
amness! Silence is my language! it is a universal language too.
onsciousness is vatching everything.

Page 20
எனி உளிளே சிறிதிப்பது யார்? எனினங்களைச் சவனிப்பது யார்? நானி வானம் எனினங்கள் முசிலிகளைப்போல அலை நானி எனினங்களை விெவொனிறாக கவனிக்கும் போது, எனினங்களி குறைய ஆரம்பிச்சினிறன. எனினங்களுக்கு இடையிலான இடைமி ஒரு நிலையினி எனினங்களி ஓனிறும் இ ராணி கவனிச்சினிறேனி.
1
 

சினிறன.
வளி பெரிதாகினிறது. லீலாதிருப்பதை
எனினங்களி இலிலாதபோது மனம் இனிலை, மனம் இலிலாதபோது அமைதித்தனிமை மட்டுமே இருச்சினிற, மனதிற்கு அப்பான் அமைதி நிலையிலி, ராணி தனிமையினி இரச்சினிறேன். மெளனம் எனது மொழி பிரபஞ்ச மொழியும் கட . பிரங்ஞை அனைத்தையும் கவனித்துச்சொண்டு இருச்சினிறது

Page 21

20

Page 22
WWFlẤ7s Ás
Female or male
Y
Aà ޗަރ
Ay
Náé2 |
میرح
ല്ല :
O C
Co
ஆணி /
O
O
இனம் C
d
நான் எ
g 

Page 23
அMே30
I am a creation of female My body is either female But My attitude may be, either feminine, masculine My body is male but my at My body is female but my Attitude is an individual p
 

R? MAAILE?
and male.
or male.
2 or both together |titude may be feminine
attitude may be masculine
henomenon
22

Page 24
ஆணி யெணி இருவரின4 நாணி எனது உடலி ஆணி அணி ஆனாலி எனது தனிமை ஆணிமை பெணிமை அலீலது இரண்டும் சிலர் எனது உடலி ஆணி ஆனாலி ராணி பெனி தனிமை 4ெ எனது உடலி யெணி ஆனாலி ராணி ஆணி தனிமை மிக பாலி தனிமை ஒருவரது தனிப்பட்ட தோ
23
 
 
 

தும் உருவாச்சம்
லது பெணி
அல்லது
தது.
ாணடிருக்கலாம்.
ாணிடிருக்கலாம்.
ாற்றப்பாடு
Uெர்ை?

Page 25
COMW
I am born in a place, wh I am living in this univer Countries and boundarie These are unreal and ar
Earth is real. My country is this work So,
I am a citizen of this w
 

ich is part of the world
Se
2s are human mind mr^r
tificial
orld
24

Page 26
ராணி இந்த உலகத்தின் ஒரு பகுதி நானி இந்த பிரபஞ்சத்திலி வாழ்சி நாடுகளும் எனிலைகளும் மனித மனங்கள் உருவாக்கியவை, என்லைசசளி செயற்கையானவை, பூமி உணிமையானது. எனது நாடு இந்த உலசம் ஆகவே நானி இந்த உலகத்தினி பிரஜை.
25
 

fயிலி பிறந்தேனி. னிறேனி.
யதார்த்தமற்றவை.

Page 27
- ̄ ര=7-
AC2/R22/
I am born as a human being. I didn't belong to αηΥ language, religion, culture, cas Because of my surroundings, I So I have been forced to follo I am conditioned by human bei So, I react to the reality acco
 

ート一 3/OM/CASlf سمسحصےے
~~~~_>-
te and race at that time. belong to a particular race. w particular customs and rituals. ngs who are already conditioned. rding to my condition
ut now! learn more than one language, :cause I am not attached to particular language. have my own religion according to y self-knowing. have my own culture according to y consciousness. have my own work according to y creativity, ability, and quality. face the reality and response to it. follow my own intelligence.
26

Page 28
நானி மனித உயிரினமாக பிறந்தேனி. நானி பிறந்தபோது மொழி, மதம், கலாசாரம் ஒன்றும் எனக்கு இருச்சவிலிலை, எனது குழலாலி ராணி ஒரு இனமாக உருவ ஆகவே குறிப்பிட்ட கலாசார பழக்கவழக்கங்க யினியற்ற நிர்ப்பந்திச்சப்பட்டேன். ஏற்கனவே கட்டுப்பாடுகளுக்கு உளிளானவர் எனினையும் சட்டுப்படுத்தினர்.
ஆகவே நாணி, என் கட்டுப்பாடுகளுக்கு உட்பட்டு வாழ்க்கையிலி நடிச்சினிறேன். ஆனாலி இப்பொழுது ஒன்றுக்கு மேற்பட்ட மொழிகளைச் சற்சினிறே ஒரு மொழியுடனி மட்டும் உறவு கொள்ளவிலி எனினுடைய சொந்த அறிவிலிருந்து உருவா எனினுடைய பிரங்ஞையினி இருந்து உருவா எனினுடைய தகுதியிலும் ஆச்சத் திறமையிலும் ராணி யதார்த்தத்தை எதிர்கொண்டு, பொறு நானி எனினுடைய சொந்த அறிவை பினியற்
இனம் முதி
27
 

பானேனி.
%2%s
ܗ݈ܝܼܗܒܠܚܗܼ 60060 னது எனது சமயம் னது எனது கலாசாரம்.
உருவானது எனது வேலை, ப்பாக செயற்படுகினிறேன். gpáafépaf.
ரி திர

Page 29
MeD/TATION)
s
Medication for my body. Medication keeps my body Medication heals my body.
Meditation for my inner-sel Meditation discovers my inr Meditation heals my inner-s I can know myself through
When I walk I am walk.
When I eat I am eat. When I love I am love.
What ever I do, I do it totally. What ever I do,
I do it with consciousness.
Meditation is being total wi Meditation is a way to cons Meditation is knowing the k
 

WI31)/CA7/IOM
ސ< ގގބިބބބބبيضحބ_
ealthy.
f。
er peace. elf.
meditation.
thout mind. ciousness.
OWer
28

Page 30
மருத்துவம் உடலுக்கு, மருத்துவம் எனி உடலை ஆரோச்சிய மருத்துவம் எனி உடலை குணப்படுத்
தியானம் எனது ஆனிமாவுக்கு, தியானம் என உள் அமைதித்தனிமை தியானம் எனினை ஆரோச்சியமாக தியானம் எனினைச் குணப்படுத்துசினி தியானம் முலம் எனினை நாணி அறி
நானி நடக்கும் பொழுது நடையாக 6 நான் அருந்தும்பொழுது அருந்துவத ராணி காதலி செய்யும் பொழுது சார் நாணி எதைச் செய்தாலும் முழுமைய நானி எதைச் செய்தாலும் பிரங்ஞை தியானம் எனியது மனம் இல்லாமலி தியானம் பிரங்ஞையாக இருப்பதறிச தியானம் அறிகினிறவரை அறிவது
தியானம் முழ
29

ജ്ഞ
Y* ير ހޯރ ނިޑި ”مس ضحدة
மான வைத்திருச்சினிறது. துகின்றது.
1யைச் சனிடுபிடிக்கிறது. வைத்திருச்சினிறது.
245,
சினிறேன்.
ஒருச்சினிறேனி, ாக இருச்சினிறேன்.
லாக இருச்சினிறேன். 74 614 ujdaficipaf,
VCAf 6)*uÚé6fp6í. முழுமையாக இருப்பது. ான வழி
தீதுலம்

Page 31
gXP28/g//cg_
Experiment is with outer-wc Experiment is, for outer kno Experiments divide everythi Way of outer science is expe Experience is with inner - we Experience is inner knowing. Self-knowing is real knowled Experience keeps everything Way of inner science is expe Meditation gives experience o
 

|-
prld.
Wing.
ng. 2riments.
brld.
9е.
whole.
rience.
f my-self

Page 32
பரிசோதனை வெளியே இரு பரிசோதனை வெளிப் பொரு பரிசோதனை அனைத்தையும் வெளி விஞ்ஞானத்தினி வழி அனுபவம் உள்ளே இருந்து எனினை அறிவதே உணிமை அனுபவம் அனைத்தையும் மூ உள் விஞ்ஞானத்தினி வழி அது தியானம் என தனிமையினி அ
அனுபவம் J
31

ர்து பார்ப்பது ளை அறிவதற்கு!
பிரித்துப் பார்க்கும் Uafásargs 606øy
Undojug,
யான அறிவு முமையாக பார்ச்சினிறது. றபவம் னுபவத்தை தருகின்றது.
ரிசோதனை

Page 33
/ Als)
As a seed I am energy and mc So I am everywhere or nowhe I am a wave in the ocean. So I am the ocean. I am inseparable from you, nc I accept everything, good and bad, positive and ne since the basic life function i I am interdependent and indi I am breathing inside from ye I am breathing outside for yo So I am inter-related with ev When I know myself I know So I know every body. When I love myself I love yo So I love every body. I am love.
Love is god. So I am divine or nature org Then you are god or . . . . All of us are god or What ever name I want to ca But my experience is real anc god is inside me. Because of my ignorance, I am searching outside.

†fer.
re.
ture and everything.
gative, day and night. S ZigZag.
vidual.
ur exhaling. ur inhaling.
erybody.
your self.
ur self.
it... It is just a word. | truthful.
32

Page 34
ராணி சச்சியம் பரப்பொருளும் உள்ள ஆகவே நாணி எங்கும் இரச்சினிறேன். நானி சமுத்திரத்தினி ஒரு அலை. ஆசே நானி உணினிடமிருந்தும், இயற்கையிடமி நானி எதிலிரந்தும் பிரிந்து இரச்சவிலி எலிலாவற்றையும் நாணி ஏறிசினிறேனி. நேர்மறை, எதிர்மறை, நல்லது செட்டது வாழ்க்கையினி அடிப்படை இயச்சம் இது
ராணி சிவாசி நீ வெளிவிடும் நாணி வெளி gf sønJarfjáfs ஆசவே ராணி எலிலே ராணி எனிை உண்ணையம் ஆகவே எலிே நாணி எனிை உனிணையம் ஆகவே என்ே நானே அணி நானி இயறி. ஆகவே நீயம் ராணி அதை அது வெறும்
சிானது அலுU suøyenf 6T6Iw4 எனது அறிய வெளியிலி தே
நிரல்
33
 

பங்கிய விதை
அலிஸ்து எங்கும் இலிலை." வ நாணி சமுத்திரம். ரந்தும் பிரிந்து இரச்சவிலிலை,
A60,
, இரவு, பசல்
6afloaf, சுவாசத்திலிரற்து. விடும் கவாசத்திலிருந்து Jpirató,
ாரபனும் பிணைச்சப்பட்டுளிளேனி. ன அறியம் பொழுது அறிவினிறேனி லாரையும் அறிதினிறேனி. ன ரேசிப்பதாலி,
நேசிச்சினிறேனி. avaraoguyú égéééafépaf.
! அனியே கடவுளி !
சை, அனிஸ்து கடவளி அலிதுை ஒளி. . . .
கடவுள், எலிலோரும் கடவுளி. எப்படியம் அழைக்கலாம். ஏனெனிலி சொலி மட்டுமே, வமே யதார்த்தமான உணமை
தளி இரச்சினிறார். ாமையினாலி,
குசினிறேனி.
O Woooooo

Page 35
To teachers
Education is a bridge between the potentiali become that which you are only in a seed form of education. The thing that is being done in i is not education. It only prepares you to get a It does not give you life. Maybe it can give standard of living is not a better standard of
My vision of education is that life should not taken as a celebration. Life should not be onl dancing and poetry and music and painting, should prepare you to fall in tune with it-with sun and the moon.
Right education will teach you how to b There is nobody like you, has never b nature has showered on you. This is yout don't become carbon copies.
Real education will be to bring out what is treasure-to discovers it, to reveal it, to unconsciousness-and human is capable of be be provoked. The consciousness is there, but have brought it with you; but the whole ideat body is wrong, and that idea has been the ca
I am teaching you to be yourself. I am to yield to the social pressure; I am t you not to hanker for comfort and cor convenience, the society will give ther get convenience, but you lose your cc soul.
you can have respectability, but then you a being; you have betrayed your nature and you betray yourself. The society wants to use obedient. The society does not need you to fur being will behave in an intelligent way and the do this."

and parents
ty and the actuality. Education is to help you to 1. And this is what I am doing here; this is a place he ordinary schools and colleges and universities good job, a good earning; it is not real education. you a better standard of living, but the better
life; they are not synonymous.
be taken as a struggle for survival; life should be y competition, life should be joy too. Singing and and all that is available in the world-education the trees, with the birds, with the sky, with the
e yourself, authentically yourself. you are unique. been, will never be. This is a great respect that glory, that you are unique. Don't become imitative,
hidden in you-what nature has put in you as a make you luminous. Human lives in darkness, in coming full of light. The flame is there; it has to it has to be awakened. you have been given all, you hat you have become a man just by having a human
use of tremendous mischief down the ages.
teaching you to be fearless; I am teaching you not 2aching you not to be a conformist...I am teaching venience, because if you hanker for comfort and to you, but at a cost. And the cost is great: you nsciousness. you get comfort, but you lose your
e not true to yourself; you are a pseudo human rself. But the society wants that, that you should you as a machine, the society Wants you to be iction as an intelligent being, because an intelligent re may be moments when he will say, "No, I cannot
R4

Page 36
I want education to be divided in two the beginning and the second part shou
The first part of education should be for livelihood. It should consist of the art of it be total in their acts, how to use the opp squeeze every drop of juice that existenc young people - training for life and traini for totality.
The second part will be basically religious, just a education will be complete, but it has to be at bot Each university should have a double structure: o enter into life, and the other for the old people wi world of death.
The first part of education will be of many
all kinds of
Somebody is a great carpenter, somebody great scientist, somebody is a great mone whatever their potential allows them to lif back. Naturally they should have equal of have equal respect. Just because a man i mean that he should have respect and should not. Both are fulfilling certain nee the same honor and til
Originality should be respected and honored, not repetitio education, if scientifically worked out, is going to be a trer kind of enforcement, students have to be forced, bribed. E so real that you will not need to say to the students, “Be atte
This equal opportunity, equal respect will begin from the
Life needs a living response...not a ready-made answer, bl intelligence.
"So always remember, whatsoever I say to you, yo it on my authority, "Because I say so, it must be ti grow. Whatsoever I say, listen to it, try to unders works, and then come to your own conclusions. Th can never be exactly the same because you has Whatsoever I am saying is my own. It is bound to to similar conclusions, but they cannot be exactly made your conclusions. you should try to understar not collect knowledge from me, you should not c body will grow."
Osho's teach
35

parts: the first part should be given in d be given at the time a person retires.
attaining the highest possible standard of sing and love. It should teach people how to frtunity of life without losing anything, to e provides. The first part will be for the ng for love, training for intensity, training
s the first part was basically scientific. The h the ends - the beginning and the end. ne for the young people who are going to to are going to enter into the unknown
dimensions - all sciences, all arts, rafts.
is a great shoemaker, somebody is a y-maker — they are all contributing e, with totality, not holding anything oportunity to grow, and they should s a president of a country does not
ds of the society; both should have ne same dignity.
n - not being a carbon copy. The future of mendous adventure. Up to now it has been a ducation can become so colorful, so actual, ntive!” They will be attentive automatically.
very world of education.
it a spontaneous response this moment; it needs
I can take it in two ways. you can simply take 'ue" - then you will suffer, then you will not tand it, implement it in your life, see how it ey may be the same, they may not be. They 'e a different personality, a unique being. be in deep ways rooted in me. you may come the same. So my conclusions should not be ld me, you should try to learn, but you should llect conclusions from me. Then your mind
ing...

Page 37
you accept yourself; that makes you capable And because somebody accepts them, they le acceptance for the first time - how peacefu and they start accepting others. If the whole humanity comes to a point wher. almost ninety percent misery will simply disap
I can understand the fear of the parents th don’t like - but that is your problem. your dislikings. They have to live their life, and yo whatever it is.
Obedience has a simplicity. Disobedience nee can be obedient - in fact only idiots can be c The person of intelligence is bound to ask, 'W know the reasons and the consequences of it,
To me, disobedience is a great revolution. It does not mean saying absolute no in every, It simply means deciding whether to do it or whether it is beneficial to do it or not. It is taking the responsibility on yourself.
To commit mistakes is not wrong - commit as because that is the way you will be learning mo again, because that makes you stupid.
you may be the last generation who has the p And if you don't rebel, there may be no more existence. So rebel while the time is still the
you can either be creative, or you are bound you cannot remain neutral; either you have to or you start condemning life. Heaven is here - just you have to know how And hell too is here, and you know perfectly It is only a question of changing your perspec
Life is a verb. Life is not a noun, it is really" it is loving. It is not relationship, it is relatin It is not a dance, it is dancing. See the diffe

o accept others. trn the beauty of
it feels - -
everybody is accepted as he is,
Oed.
it the children may go in a direction which they children are not born for your likings and your I should rejoice that they are living their life -
is a little higher order of intelligence. Any idiot bedienf. ny? Why I am supposed to do this? And unless I I am not going to involve in it."
situation. not,
many mistakes as possible, re. But don't commit the same mistake again and
ossibility to rebel. chances: humanity can be reduced to a robot-like re! .
to be destructive.
affirm life with all its joys,
to live it.
Nell how to live it. tive, your approach towards life.
iving" not "life." It is not love, . It is not a song, it is singing. ence, savor the difference.

Page 38
"eive your childre but don't give you Don't make thern Catholi
that is poisoni Don't make them Hindus and
give your loving give them strength A who they what this reality eive them ever
so they can go on in life wit then you are he then you are really Real education is helping the
-- It is possible only if y s-is' " for his/her o
for no other
Oshc
 
 
 
 
 
 
 
 
 

in your love, r ideologies. ics and communists;
ng them.
Muslims and Buddhists;
structive. ..." :بن رة
love,
bourishment,
enough to inquire
are, 28* *
is all about.
ilping them:
educating them. N person to be him/herself. ou love the person i "
s
wn sake,
motive."

Page 39
Children are a with a messag from God, nar
They very effect to blod beautifu whose fragrance environment
rich ar
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ngels on earth, e of innocence * ture or divine.
need tionate care om into lflowers 2 would make the
of the World